Skip to content

CÂTEVA CLARIFICĂRI PRIVIND CALITATEA DE PARTENER ÎNTR-UN PROIECT EDUCATIV

Noiembrie 7, 2016

O eroare, care se repetă în ultimii ani și care este sancționabilă la evaluare, este considerarea participanților la activitățile proiectelor, drept parteneri ai aplicantului. Nu se ține cont, în acest caz, de următoarele evidențe:

  1. Partenerul sprijină desfășurarea proiectului prin resurse pe care aplicantul nu le are (mijloace media, spații de expoziție/training/evenimente culturale, autoritatea prin care se utilizează spații publice, la un moment dat, pentru activități ale proiectului, expertiză în domenii specifice – drepturile omului, drepturile copilului, discriminare de gen, educație pentru sănătate, prevenirea consumului de substanțe toxice, prevenirea violenței, educație pentru dezvoltare etc.).
  2. Școlile care participă, prin elevi sau profesori, la activitățile proiectului, sunt, cum se întelege, participante – elevii lor sunt grupul țintă al proiectului, beneficiază de acțiunile proiectului, aceste şcoli nu sunt partenere la proiect; nu oblig o școală să participe la proiectul meu, prin acord de parteneriat, și nu mă bazez pe asta când elaborez proiectul; eu, aplicantul, mă oblig să mediatizez (să trimit invitații/comunicate de presă), să invit școli, profesori, elevi, la acțiunile mele, care sunt relevante pentru nevoile educaționale identificate. Și ele/ei participă sau nu; dacă trimit lucrări sau copii/grupuri de copii, vor primi diplome – evidența lor este realizată de aplicant și reprezintă dovada participării (locale, județene, regionale, naționale, internaționale); atât aplicantul cât și participanții au, astfel, dovada participării la activități de diverse anverguri, fiecare cu rolul său.
  3. Dar dacă o școală dorește să se asocieze cu o altă școală la un proiect, atunci amândouă vor avea calitatea de aplicant. Numărul maxim de școli care se pot asocia ca aplicante pentru un singur proiect este trei (conform regulamentului MENCŞ).În concluzie, orice acord de parteneriat care prevede la partener aceleași obligații cu ale aplicantului, este, ca să zic așa, în termeni consacrați, lovit de nulitate.

    Este important de știut că nu este obligatoriu ca un aplicant să aibă parteneri la un proiect, poate nu are nevoie, poate proiectul nu solicită alte resurse decât cele pe care le deține școala. Obligatoriu este, însă, ca în perioada de desfășurare (care trebuie monitorizată) și la evaluarea finală, să se facă dovada concretă a participărilor – evidența clară, cu date de contact, a persoanelor care au primit diplome/premii, în urma concursului/festivalului/simpozionului etc. Astfel putem înlătura convingerea că ne acoperim de hârtii inutile (care, în cazul abordat aici,  chiar sunt inutile), că sfidăm logica (mai ales pentru cei din afara sistemului, care nu mai înțeleg nimic) și, foarte important, ne putem folosi timpul personal, atât de prețios, cu rost.

    Prof. Paula MIHAI

    foto – arhiva personală

    formator

     

     

    DSCN5350

From → Uncategorized

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: