Skip to content

„Competențe pentru educația privind schimbările climatice în comunități vulnerabile” – Apel de selecție

Noiembrie 8, 2016

Asociația REPER21 selectează 12 profesori pentru a participa la proiectul de parteneriat strategic Erasmus+ „Competențe pentru Educația privind Schimbările climatice în comunități vulnerabile”, realizat în parteneriat cu Asociația Connected by Nature (Franța) și Fundația Ecosistemi (Italia), în intervalul octombrie 2016 – septembrie 2018.

Prezentare generală

Premiza. Descoperirea unor tehnologii inovatoare, adoptarea unor acorduri și reglementări mai constrângătoare, alocarea de fonduri sunt măsuri necesare, însă nu și suficiente dacă ne propunem să gestionăm în mod eficace schimbările climatice. Acestea reprezintă o provocare majoră și necesită mai ales o transformare la nivelul valorilor, atitudinilor, modurilor de gândire, utilizarilor cunoașterii. Ori, o astfel de transformare nu poate fi realizată decât prin educație.

Provocarea. Educația poate fi cheia schimbărilor climatice! Strategia bazată pe educație este cu atât mai potrivită pentru comunitățile vulnerabile care, prin definiție, au mai puțin acces la tehnologie, mai puțină putere de negociere, mai puține fonduri pentru a-și adapta structurile economice și sociale la efectele schimbărilor climatice. Dar, pentru ca educația să poată juca acest rol, este necesar ca lupta pentru climă să devină o cauză vie pentru toți actorii educației, nu doar pentru câteva instituții specializate sau ONG-uri pentru care schimbările climatice fac parte din misiunea lor specifică.

Abordarea. „Educația pentru schimbările climatice” (ESC) nu trebuie privită ca o nouă disciplină autonomă, ci ca o abordare transversală, pe care diferiții actori din educația formală, nonformală și informală o integreză în programele lor pentru ca acestea să evolueze. ESC le asigură o mai bună adaptare la realitățile societății prezente și viitoare.

Misiunea. Parteneriatul nostru își propune să activeze lupta pentru climă în diferitele sfere ale educației formale, nonformale și informale, reunind într-o comunitate de practică diverși profesori, educatori, consultanți, lideri de opinie, reprezentanți ai societății civile, care își însușesc participativ și colaborativ metodele ESC și le adaptează la nevoile de învățare ale propriilor beneficiari.

Scopul. Proiectul urmărește să dezvolte competențele pedagogice indispensabile pentru ESC cu un grup de 12 profesori români, 12 activiști comunitari francezi, 12 consultanți de mediu italieni (cu vârsta sub 30 de ani sau peste 50 de ani), care își desfășoară activitatea în comunități vulnerabile (orașe mici sau periferii dezindustrializate, cartiere de tip ghetou, zone rurale subdezvoltate). Cei 36 vor lansa împreună comunitatea de practică „Competențe climatice”, care, în ultima etapă a proiectului va fi deschisă și promovată spre alți actori europeni activi în educație.

Beneficii. Alăturați-vă comunității noastre pentru a dobândi competențe interdisciplinare și complexe (care combină cunoștințe, aptitudini și atitudini) precum și pentru a avea acces la instrumente eficiente de predare. După participarea la proiect, veți fi în măsură să livrați programe de ESC beneficiarilor voștri specifici (elevii), dar și pentru colegii voștri (alți profesori). În același timp, puteți învăța să oferiți formări de ESC altor categorii de beneficiari (de exemplu, reprezentanților autorităților publice).

preluat de pe site-ul

http://www.prof21.ro

http://prof21.ro/noutati/noutate/74

From → Uncategorized

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: